Reisebetingelser ved bestilling hos Carica

Bestilling og bekreftelse
Bestilling kan gjøres per telefon eller e-post. Etter bestilling av reisen vil du motta en reisebekreftelse med detaljert informasjon om reisen din. Her fremkommer priser, preliminære flytider samt eventuelle tillegg som opphold. Det er viktig at du kontrollerer at dato og reiserute stemmer overens med det du har bestilt, og at alle navn er korrekt skrevet – i samsvar med navnet i passet.

Eventuelle feil må meldes fra umiddelbart etter mottak av bekreftelsen. Sammen med bekreftelsen følger en depositumsfaktura. Vi gjør oppmerksom på at våre bestillingsregler trer i kraft umiddelbart ved utsendelse av bestillingsbekreftelsen. Ved bestilling bekrefter du samtidig våre reise- og avbestillingsvilkår.

Ved gruppeturer er påmeldingen bindende først når depositum er innbetalt og dette må skje senest én uke etter at fakturaen er utstedt.


Endringer, avbestilling og betalingsgebyrer

  • Ved avbestilling belastes et gebyr på kr 750,- per person.
  • Ønsker du å gjøre endringer etter bestilling, kan dette medføre et endringsgebyr – dette avhenger av type endring og tid før avreise.
  • Ved betaling med Visa eller Mastercard tilkommer et kortgebyr på 1,65 % av totalbeløpet.

Generelle betingelser for Carica AS
Caricas generelle betingelser følger Lov om pakkereiser av 15.06.2018 §6, med senere endringer, samt Alminnelige vilkår for pakkereiser, der hvor våre egne bestemmelser ikke avviker.

Vi er medlem av Reisegarantifondet, noe som gir deg som kunde ekstra trygghet i tilfelle leverandøren ikke skulle være i stand til å levere reisen som avtalt.


Carica som formidler av pakkereiser
I noen tilfeller opptrer Carica som formidler av pakkereiser – på vegne av samarbeidspartnere. Dersom dette gjelder din reise, vil det fremgå allerede i tilbudsfasen. Som formidler er Carica ikke ansvarlig for gjennomføringen av reisen – eksempelvis ved myndighetsrestriksjoner, innreiseforbud eller andre forhold som medfører kansellering. Eventuelle krav må rettes direkte til arrangøren eller transportøren, men vi bistår gjerne i prosessen.

Både depositum og sluttfaktura vil i slike tilfeller faktureres fra rederiet direkte, men via Carica. Det er viktig at depositum innbetales innen oppgitt frist for å unngå at reservert lugar og reise frigis.

Spørsmål knyttet til for eksempel avbestilling i forkant av reisen, skal rettes til oss – vi vil deretter videreformidle dette til rederiet/leverandøren. I slike tilfeller gjelder både leverandørens og Caricas vilkår.

Billetter og annen kommunikasjon vil fortsatt håndteres av Carica.


Reklamasjon og klager

Dersom kunden har forhold han/hun ønsker å klage på må kunden først klage på stedet direkte til leverandøren. Kontakt deretter Carica umiddelbart slik at vi kan ta stilling til klagen på et tidligst mulig tidspunkt. Dersom den reisende ønsker å fremsette en klage etter hjemkomst må klagen være Carica i hende innen 30 dager etter hjemkomst. Dersom kundens reklamasjon/krav ikke blir imøtekommet eller at partene ikke blir enige, kan saken bringes inn for Transportklagenemnda eller pakkereisenemnda eller annet tvisteløsningsorgan.

EUs klageportal kan også brukes hvis kunden ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis klager er forbruker bosatt i et annet EU/EØS-land. Klagen inngis her.


Mer informasjon
Du kan lese mer om dine rettigheter og lovverk knyttet til pakkereiser her:
Lov om pakkereiser (Lovdata)

© Carica - Cruise by TRAVELNET
Design av Q10MA
© Carica - Cruise by TRAVELNET
|
Design av Q10MA