Er du bekymret for Coronavirus? Bestill trygt din ferie hos oss - Vi sørger for din sikkerhet


Håper alt står bra til med dere! Det er flott å se at alle tiltakene vi alle gjør ser ut til å virke så godt at vi klarer å holde smitten så lav rundt oss. Måtte dette vedvare å bli slik verden over .

Denne spesielle situasjonen med nødvendige tiltak, har rammet vår bransje spesielt hardt.

Med reise restriksjoner «inntil videre», fly på bakken, skip ved havner, har det for Carica dessverre resultert i at vi reduserer våre besøks steder fra tre til to: Sandnes/Lura; Jakob Askelandsvei 9, og Oslo; Oscars gate 52.

Alle våre kjekke Stavanger kunder, ønskes nå velkommen til vårt hovedkontor på Lura. Heldigvis er vi bare ett «steinkast» unna, med rikelig antall gratis parkeringsplasser, kjekke, flinke konsulenter og god varm kaffi

Vi vil riktignok måtte holde stengt for besøkende både på Lura og i Oslo en god stund til både av smittehensyn og reiserestriksjoner, men gleder oss stort til å ønske dere velkommen inn så snart situasjonen rundt covid-19 på alle måter vil tillate det.
 

Situasjonen for dere og oss nå:


Vi får flere henvendelser fra dere med spørsmål vedr. deres reiser fremover. Kommer de til å la seg gjennomføre? Får jeg pengene mine igjen? Hva skjer om jeg avbestiller eller får min reise kansellert? Når får jeg mine penger tilbake?
Alle spørsmålene er relevante og vi forstår at alle blir stilt. Utfordringen er å kunne besvare dem like godt som de blir spurt. Allikevel, på generell basis:


Reise nå eller senere?:


Vi ønsker selvsagt først og fremst at deres drømmereise skal kunne la seg gjennomføre og deler deres spenning og tanker rundt det om dagen. Så lenge en seiling eller flyvning ikke er annonsert kansellert, håndterer vi din reise som aktuell, uansett avreise tidspunkt. Vi vet ikke når eller for hvor lenge våre leverandører evt. vil kansellere seilinger eller flighter, her må hvert land forholde seg til sin situasjon og myndigheters bestemmelser. Vi får løpende informasjon fra våre leverandører ved evt. endringer og vil informere dere så snart vi får vite om ny info vil påvirke deres reiseplaner. I denne uavklarte ventetiden, er vår klare anbefaling å tenke: Enten får jeg gjennomført den reisen jeg har sett frem til, ellers vil reisen bli kansellert av operatøren.

I det øyeblikket en kansellering skulle skje, vil dere få valg om å flytte reisen til ett annet tidsrom, velge voucher og bruke litt tid på å bestemme seg, eller få full refusjon av alle innbetalinger gjort til oss. Både voucher og refusjoner vil kunne ta opp mot
3 måneder å få refundert. Våre leverandører refunderer opptil 90 dager etter en kansellering, det er en medvirkende årsak til at Pakkereiselovens tilbakebetalingsfrist er midlertidig revidert fra 14 dager til 3 måneder, med tilbakevirkende kraft.
Prioritet for utbetaling vil i tillegg være på de med nærmest avreisedato. Vi må derfor be om deres forståelse og tålmodighet når det gjelder oppgjør med full forvissning om at det vil bli utført.


Avbestille, hva skjer da?:

Dersom du av ulike grunner allikevel skulle velge å avbestille en reise som ikke er kansellert, vil det medføre alminnelige avbest. gebyr. Hvilke som gjelder er opplyst ved tilbud og bestilling.
Alt etter hvilken forsikringsavtale/ordninger du har, vil disse gebyrene kunne sendes videre for søknad om refusjon der..


Reise senere?:

Husk at dere til enhver tid kan spørre/be oss om å flytte reisen til ett annet tidspunkt som ett alternativ til å avbestille og ved kansellerte reiser!

Til alle som har fått/får sin reise avbrutt i år: Vi gleder oss allerede til å planlegge deres ferie på nytt!

Tross alt:
Dette er ikke slutten. Det er ikke engang begynnelsen på slutten. Men det er kanskje slutten på begynnelsen.
Winston Churchill

Vi ønsker å benytte anledningen til å takke dere alle for deres gode støtte og tålmodighet!
Hold dere friske!
Hilsen
Alle i Carica