MS Roald Amundsen

MS Roald Amundsen


I 2019 står Hurtigrutens nyeste tilskudd til flåten klar. MS Roald Amundsen blir preget av banebrytende skandinavisk design, samtidig som det blir det første ekspedisjonsskipet i verden som seiler helelektrisk på hybridteknologi.

Med MS Roald Amundsen vil Hurtigruten sette en ny standard for innredning og gjesteopplevelser. Målet er å gjenskape atmosfæren fra epoken for de store oppdagelsesreisene innenfor en moderne ramme preget av kvalitet og komfort.

Skipet får store observasjonsplattformer på flere dekk slik at gjestene kommer tettest mulig på naturen og dyrelivet. Seks av ti lugarer vil få egen balkong, mens to av ti lugarer blir suiter.

MS Roald Amundsen får også tre restauranter med menyer som reflekterer råvarene og maten på reisemålene. Et eget bassengdekk inkluderer bassenger, boblebad og barer.

MS Roald Amundsen


I 2019 står Hurtigrutens nyeste tilskudd til flåten klar. MS Roald Amundsen blir preget av banebrytende skandinavisk design, samtidig som det blir det første ekspedisjonsskipet i verden som seiler helelektrisk på hybridteknologi.

Med MS Roald Amundsen vil Hurtigruten sette en ny standard for innredning og gjesteopplevelser. Målet er å gjenskape atmosfæren fra epoken for de store oppdagelsesreisene innenfor en moderne ramme preget av kvalitet og komfort.

Skipet får store observasjonsplattformer på flere dekk slik at gjestene kommer tettest mulig på naturen og dyrelivet. Seks av ti lugarer vil få egen balkong, mens to av ti lugarer blir suiter.

MS Roald Amundsen får også tre restauranter med menyer som reflekterer råvarene og maten på reisemålene. Et eget bassengdekk inkluderer bassenger, boblebad og barer.
ship

Bærekraftige og lydløse seilinger

MS «Roald Amundsen» bygges med ny og miljøvennlig hybridteknologi. Løsningene som velges vil redusere drivstofforbruket med rundt 20 prosent. For første gang blir helelektrisk seiling med passasjerskip mulig. Allerede nå i den første fasen vil den nye hybridteknologien gjøre det mulig for Hurtigruten å seile helelektrisk i 15 til 30 minutter.

Likevel er det den totale besparelsen som er viktigst. Teknologien, i kombinasjon med utforming av skrog og energieffektivisering ombord, reduserer drivstofforbruket og CO2-utslippet fra skipene med tjue prosent. 

Skipene er designet av Rolls-Royce i samarbeid med anerkjente norske yacht-designeren Espen Øino.

Skip fra

MS Roald Amundsen

MS Roald Amundsen
 
 
MS Roald Amundsen
 subtitle
 
MS Roald Amundsen
 
 
MS Roald Amundsen
 Ny skipsklasse kommer i desember 2018!
 
MS Roald Amundsen
 
 
MS Roald Amundsen